fbpx

Groepsles

Barre

Groepsles

Barre

Wat kun je verwachten?

Barre is waar yoga, pilates en ballet samenkomen.

De Barre les omvat een combinatie van elementen uit yoga, pilates en ballet waarbij u werkt aan kracht, flexibiliteit, mobilisatie en coördinatie. Door het herhalen van bepaalde bewegingen binnen de oefeningen en veel aandacht voor precisie is deze les zeer toegankelijk en interessant voor iedereen die van beweging (op muziek) houdt, maar ook voor yogi’s en dansers.

Hoe werkt het?

De les begint met een component van grounding: het aankomen in de ruimte en connectie maken in het hier en nu met het lichaam, de mind en de ademhaling. Gevolgd door een fase van integratie waarbij aandacht is voor bewustwording van de bekkenbodemspieren en de meest belangrijke spiergroepen die tijdens de les aan het werk gezet worden. We warmen het lichaam op door middel van oefeningen die hun oorsprong vinden in pilates en floor barre. Daarna is het tijd om de hartslag te verhogen en te zweten tijdens de ignition fase. In deze fase verlaten we onze mat zodat we centre barre sequences kunnen doen. Dit kan variëren van een staande workout voor benen, armen of buik tot een meer dansante flow. Vervolgens is het tijd voor het barre gedeelte waarbij we een oefening devant, á la seconde, derrière uitvoeren, grand battements of swings doen. Hierna is het tijd voor een stretch en release van de spieren waar tijdens de les de focus op lag. De spieren worden verlengd en we komen opnieuw terug bij onszelf op de mat. En dat alles binnen 60 minuten.

Wat kun je verwachten?

Barre is waar yoga, pilates en ballet samenkomen.

De Barre les omvat een combinatie van elementen uit yoga, pilates en ballet waarbij u werkt aan kracht, flexibiliteit, mobilisatie en coördinatie. Door het herhalen van bepaalde bewegingen binnen de oefeningen en veel aandacht voor precisie is deze les zeer toegankelijk en interessant voor iedereen die van beweging (op muziek) houdt, maar ook voor yogi’s en dansers.

Hoe werkt het?

De les begint met een component van grounding: het aankomen in de ruimte en connectie maken in het hier en nu met het lichaam, de mind en de ademhaling. Gevolgd door een fase van integratie waarbij aandacht is voor bewustwording van de bekkenbodemspieren en de meest belangrijke spiergroepen die tijdens de les aan het werk gezet worden. We warmen het lichaam op door middel van oefeningen die hun oorsprong vinden in pilates en floor barre. Daarna is het tijd om de hartslag te verhogen en te zweten tijdens de ignition fase. In deze fase verlaten we onze mat zodat we centre barre sequences kunnen doen. Dit kan variëren van een staande workout voor benen, armen of buik tot een meer dansante flow. Vervolgens is het tijd voor het barre gedeelte waarbij we een oefening devant, á la seconde, derrière uitvoeren, grand battements of swings doen. Hierna is het tijd voor een stretch en release van de spieren waar tijdens de les de focus op lag. De spieren worden verlengd en we komen opnieuw terug bij onszelf op de mat. En dat alles binnen 60 minuten.

Deze les wordt gegeven door:

Marcella

Meet me at the Barre: wat leuk dat ik me hier mag voorstellen aan u! Ik ben Marcella. Dans en yoga zijn mijn grote passie. Daarnaast teken ik graag en vind ik het heerlijk om tijd door te brengen in de natuur en in koffietentjes.

Beschikbaarheid

Dinsdag 

09:30-10:30 uur

Zaterdag

10:30-11:30 uur

Deze les wordt gegeven door:

Marcella

Meet me at the Barre: wat leuk dat ik me hier mag voorstellen aan u! Ik ben Marcella. Dans en yoga zijn mijn grote passie. Daarnaast teken ik graag en vind ik het heerlijk om tijd door te brengen in de natuur en in koffietentjes.

Beschikbaarheid

Dinsdag 

09:30-10:30 uur

Zaterdag

10:30-11:30 uur

Tarief voor deze groepsles

60 minuten

€15

Boek hier jouw Barre groepsles!