fbpx

Ademmeditatie

Al in de vroegste geschriften over meditatie wordt de adem genoemd als focus tijdens het mediteren.

“De focus op de ademhaling kalmeert het denken en helpt om gegrond te blijven tijdens de meditatie.”

Niet voor niets wordt de adem in veel tradities beschouwd als de bron van onze levensenergie: als we stoppen met ademhalen, gaan we dood. Simpel. Maar de ademhaling is meer dan alleen een noodzakelijke uitwisseling van gassen. Sluit eens uw ogen en adem een aantal keer bewust in en uit. Grote kans dat u heel even, al is het maar een seconde, één was met uw ademhaling en nergens anders aan dacht. Het begin van meditatie.

Hoe werkt het?

In deze groepssessies gaan we samen de verstilling in. Om te beginnen zoekt u een houding die u langere tijd vol kunt houden, waar nodig ondersteund door kussentjes en met een dekentje tegen de kou. We nemen een moment om te ‘landen’ in de meditatieruimte, om de sores van de dag bewust even te parkeren. Dan zal de Specialist u uitnodigen contact te maken met uw ademhaling en de stilte in uzelf op te zoeken. Merkt u dat uw hersenen toch weer gaan malen?

Geen paniek, dit is volkomen normaal. Emoties en gedachten komen en gaan; belangrijk is dat u steeds weer terugkeert naar het hier en nu. Uw ademhaling is uw anker. Tegen het einde van de sessie geeft de Specialist een seintje dat het bijna tijd is om uw meditatie af te ronden. Na afloop is er ruimte om uw ervaringen te delen met de groep.

Allerlei activiteiten kunnen als meditatief worden ervaren, van hardlopen in de ochtendschemer tot staren in de vlammen van een knapperend houtvuur

Niet voor niets wordt de adem in veel tradities beschouwd als de bron van onze levensenergie: als we stoppen met ademhalen, gaan we dood. Simpel. Maar de ademhaling is meer dan alleen een noodzakelijke uitwisseling van gassen. Sluit eens uw ogen en adem een aantal keer bewust in en uit. Grote kans dat u heel even, al is het maar een seconde, één was met uw ademhaling en nergens anders aan dacht. Het begin van meditatie.

Hoe werkt het?

In deze groepssessies gaan we samen de verstilling in. Om te beginnen zoekt u een houding die u langere tijd vol kunt houden, waar nodig ondersteund door kussentjes en met een dekentje tegen de kou. We nemen een moment om te ‘landen’ in de meditatieruimte, om de sores van de dag bewust even te parkeren. Dan zal de Specialist u uitnodigen contact te maken met uw ademhaling en de stilte in uzelf op te zoeken. Merkt u dat uw hersenen toch weer gaan malen?

Geen paniek, dit is volkomen normaal. Emoties en gedachten komen en gaan; belangrijk is dat u steeds weer terugkeert naar het hier en nu. Uw ademhaling is uw anker. Tegen het einde van de sessie geeft de Specialist een seintje dat het bijna tijd is om uw meditatie af te ronden. Na afloop is er ruimte om uw ervaringen te delen met de groep.

Wat doet het?

Dit is een zeer rustige, ontspannende meditatievorm. Het doel is eenvoudigweg te zijn met wat er is. De focus op de ademhaling kalmeert het denken en helpt tegelijk om goed gegrond te blijven tijdens de meditatie.

Uw geest krijgt de kans om volledig tot rust te komen en misschien bereikt u wel een hogere staat van bewustzijn. U zult zich na afloop van de sessie al direct ‘anders’ voelen en als u vaker deelneemt aan de sessies komt u meer in balans in het leven.

Wat doet het?

Dit is een zeer rustige, ontspannende meditatievorm. Het doel is eenvoudigweg te zijn met wat er is. De focus op de ademhaling kalmeert het denken en helpt tegelijk om goed gegrond te blijven tijdens de meditatie.

Uw geest krijgt de kans om volledig tot rust te komen en misschien bereikt u wel een hogere staat van bewustzijn. U zult zich na afloop van de sessie al direct ‘anders’ voelen en als u vaker deelneemt aan de sessies komt u meer in balans in het leven.

Voor wie is het geschikt?

De Ademmeditatie is een heel toegankelijke meditatievorm. Doorgewinterde beoefenaar of beginneling, iedereen is welkom.

Tarieven

Prijs 30 minuten

€7,-

Ademmeditatie wordt gegeven door:

DutchEnglish